Bemondó ő

irni inni inri

(Most mondd meg.!)?

  • balkan brother: nagy szerencse (2015.01.07. 16:24) Fábry 250 - ébredés kavicságyon
  • NaJóNapot: Kedves B.B.!Nem mindenki olyan nagyvonalú ,mint Te,hogy mindegy 5-10-15-50Forintos szatyorba pakol... (2011.05.30. 07:50) Ezek hülyék: pénztáros
  • gaborsandor2: Itt Sándor! Gábor Sándor. Borzasztóan jó ez így, mert akkor tényleg baromi jó lehet az a Jekl, mer... (2011.03.08. 10:27) Zoli, baszki
  • balkan brother: @gaborsandor2: Nemtom, nekem se megy. Majd kicserélem, addig mondd el itt, mit szavaznál és mire, ... (2010.09.02. 12:20) A Raiffeisen azt izente (sms)
  • Kaga: Nem mindegy? A pillanatnyi élvezet számít, nem az, ki szeret. ha jól érzem magam egész életemben,... (2009.12.10. 12:33) Objektív szex

Savazás

PollPub.com VoteInternet nélkül jobb lenne
Igen
Igen



View Results

Poll powered by A padlásra inkább fel

Tegez

? (48) abszint (1) agybaj (22) akkor kezdett csak virradni (10) akkor nem megyek semmire (1) álom (2) amiért háromezret fizettem (1) ami valójában persze nyilván nincs (2) anál (1) apa (1) arc hívum (2) átbaszás (6) autó (8) az 5 forintos szatyorral (1) a dienesnek a lapta (1) a nem olvasóktól akik nem (3) a zongorát (1) babakocsi (1) balaton sound (1) bank (1) barát (4) barátok (4) baszperantó (1) beteg (1) bicikli (3) blogülalak (1) bolygó (27) bor (6) budapest (47) bulvár (2) cigi (1) család (6) csoda (1) ct (2) deprimált (6) devizahitel (1) de ettől eltekintek (3) dráma (4) duna (2) durva (1) egy fél kilós szeletelt magvas kenyér (1) elszomorító (13) emlék (4) érdekes (13) érdekes a történet lehet odabent de idekint is gondolni lehet mindegy nem sürgős (1) esterházyt meg kell menteni (1) ez az (2) fa (3) fáradt (8) felhő (2) félrebasz (3) féltékeny (1) felújít (7) fél kiló (1) fénykép (43) film (1) foci (2) fogyasztók (20) főzés (3) gazmuvek (2) gta (1) gyerek (1) hálidéj (1) hátha (1) ha a (1) hellókarácsony (6) hír (13) hivatal (1) hülye (3) hűtlen (1) icetea citromos másfél literes (1) ideg (1) index (1) írják a szöveget (2) írni inni inri (6) irodalmi hagyományőrzés (1) játék (10) (24) jótett (1) képregény (2) kiállítás (6) kibaszott tárgyak (1) kilincs (1) kiskapu (3) kocsma (1) kolléga (3) költözés (4) koncert (3) könyv (1) kosaramban van (1) közélet (6) kurva (1) lakás (16) lány (12) letöltendő internet (3) lift (1) macska (1) máv (1) megcsal (1) meg egy könnyen kenhető krémes (2) meg elolvasni (2) meg négy gösser (2) meg vákumcsomagolt szeletelt parasztszalámi két levéllel egy nyomós sajt maci (3) meg van két (1) mell (8) menta (1) mert ugyan az ötveneshez képest spóroltam negyvenötöt de a (1) mese (1) metró (7) mindegy (3) mindent köszönök! (4) modern (1) munka (11) nehézfejjel (8) nem (2) nem férnek bele (2) nyál (1) nyelv (1) nyihaha (5) nyomorult magyarok (16) orbit (1) para (2) pisil (3) pisztácia (1) politika (4) prága (1) praha (1) próza (3) pszichoszomatikus (2) rádió (2) régi (2) reklám (11) rendőrség (1) rohadék (2) roma (2) sajtvajkrém (1) semmi (10) sem tudják (1) shit damn tragedy (1) sms (1) sör (18) sötét (5) szabad (11) szag (3) szatyor (1) szépia (1) szerelem (2) szerencse (1) szex (11) színház (2) szuzuki (1) taxi (1) terápia (2) the end (1) tilt (1) törvény (1) tüzijáték (2) tv (3) üdülés (2) úgyhogy vagy otthagyom vagy a hónom alatt viszem haza akkor viszont az öt forintos szatyor is kidobás volt (1) undortextualitás (1) ünnep (6) urbi (1) vásárlás (1) vége (1) vers (3) verseny (2) vevoszolgalat (2) videó (3) vígkend (7) zene (1) Címkefelhő

Köll?

2007.09.02. 01:23 balkan brother

Könyörgöm, verjük agyon!

A Vörösmarty téren gyakorta áttűnök, olyankor szoktam látni ezt a mocskot. Utcazenész hölgy. Gyerekrabszolgával.
Ostoba tekintet, rendezetlen külső, a produkció kínos lehet, tehát senki nem figyel inkább.


Eleinte csak az érte el az ingerküszöböm, hogy helyzetidegen időkben látom ott. Babakocsi volt ugyanis mellette mindig, dacára a háromnegyed tizenkettőnek, máskor a reggel óta tartó szokatlan hidegnek, vagy éppen a hajnali fél háromnak, mert ilyen is volt. Nem vagyok egy 3/3-as alkat, úgyhogy eltartott egy darabig, míg ez feltűnt. Onnantól figyeltem. A babakocsiban gyerek volt. Az asszony hegedült, előtte a tok kitárva. A műsor szar, a tok nagy és üres, a gyerek reszket. Vagy ordít. Vagy halott.
Egy alkalommal aztán - szintén nem gyereksétáltatós időszakban, úgy éjfél felé - szembetalálkoztunk. Fájront lehetett, elfele ment, és tolta a szekeret, munkaeszközként, ami kiszolgált mára. A gyerek meg lógott ki belőle, mint egy megmaradt hal. Félig ült, mást nem tehetett.
Anyuka megállt, és bajlódott egy keveset a nála lévő ásványvizes palackkal, öblített, ivott, ilyesmi kinézete volt. A gyerek megébredt, és halkan nyöszörgött. Anyuka lendületből baszta be a kocsi háttámlája és a gyerek feje közé a palackot. Inkább a gyereket érte.
Kuss lett. És mentek.

Köpni-nyelni nem bírtam. Mire ment volna, nem volt mit.


Tudom a bűnöm: nem vágtam azonnal négybe ezt a geciládát. De nehéz a helyszínen okosnak lenni. Nem én láttam egyedül, nem csak akkor, sokadjára.

Aki arra jár, legyen erős, és üssön, ha jónak látja.
Tegnap volt nálam fényképező:





UPDATE (07.09.02. 13h20)
A hozzászólások nyomán tanácsosnak tűnik némi önkomment:

A "verjük agyon" felszólítást szó szerint értelmezni nem javallott. Emocionálisan túltöltött címként azt hivatott közölni, hogy "fel vagyok indulva, amikor ezt látom, forr a vérem, haragszom". Csak ez hosszú, és nem érdekes, tehát nem olvasná el a Kedves Olvasó, így nem tudna erről a dologról, nem gondolkodna róla, nem foglalna állást, nem cselekedne - .
Úgyszintén téves elképzelés az, hogy ténylegesen felszólítom az olvasókat fizikai erőszak alkalmazására a szóban forgó személy ellen. Ezek a felfokozott hangulatú imperatívuszok a közöny ellen iránylnak, nem a hölgy ellen, természetesen.
Ütni egyébként a falat is lehet, illetve szóban, cselekedetben is oda lehet csapni, nem csak az ököl/bunkó/vipera stb jó erre.

(Ugyanakkor, ha mégis agyon vernénk, nem biztos, hogy rosszabb lenne a gyereknek. Gondolatkísérlet.)

Egyébiránt:
Szociális érzékenységemet hasonló módon megszólítja például a Deák téri aluljáróban rendszeresen előforduló másik hölgy, aki tizenéves lányát maga mellett tartva koldul, a tábla szerint élelemre, mert egyedül neveli. Mégsem jutottam odáig, hogy "kényelmes középosztálybeli blogger" szemszögemből látva itt felemlítsem. Egyrészt mert a lány kora szerint már képes lenne dönteni, felállhatna és elmehetne szórólapot osztani, kukoricát címerezni, satöbbi. Másrészt, mert nem bántja az anyja. Látványosan legalábbis nem.
Mások is koldulnak -kicsi- gyerekkel. De nem ütik.

Szóval nem az a gond, hogy ott van, hanem az, ahogy.

Ilyenformán nem érdekel, hogy milyen napja volt, hogy miért nem tud dolgozni inkább, meg hogy hogyan került ebbe a szerencsétlen helyzetbe. Az érdekel, hogy ebben a szerencsétlen helyzetben hogyan viselkedik. A jelek szerint kínozza a gyerekét. Ha csak koldulna vele, úgy a gyerekből vélhetően szintén koldus nevelkedne. Így azonban valószínűbb, hogy egy jövőbeli pszichopata gyilkos fekszik abban a kocsiban. Anyuka ideges természete miatt.

Modhatunk akármit, arra nincs magyarázat, hogy miért veri, rázza, dobálja. A többire lehet.

91 komment

Címkék: család elszomorító ? nyomorult magyarok rohadék


A bejegyzés trackback címe:

https://balkan.blog.hu/api/trackback/id/tr53155128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

donofrio 2007.09.02. 06:25:07

Nehogy bántsd,mert a rendőr téged visz be!Ezt egy szoc,munkásnak,vagy rendőrnek ,már régen jelentenie kellett volna a Gyermekvédelem felé!!!De te is megteheted a gyerek érdekében! Az utcai zenéléshez engedély kell.(legalább is külföldön)

gege 2007.09.02. 11:24:28

A kurva életbe, a hegedűjével kéne agyonverni ezt a mocsadékot.

Rodolfoe 2007.09.02. 11:25:23

Kedves Balkan. Szeretnék gratulálni a megoldási javaslatodhoz. Biztos sokat fog segíteni a gyerek helyzetén. üdv.

Nem 2007.09.02. 11:28:34

Ha sajnálod a gyereket, akkor előbb próbáld megérteni az asszonyt, mielőtt hülyeséget csinálsz.

Nem tudod, mi kényszeríti arra, hogy azt csinálja, amit. Nem tudod, milyen családi helyzete van, ki vagy mi várja otthon, nem tudod, milyen múltja volt, azt sem tudod, hogy amikor láttad hazafelé menni a babakocsival, milyen napja volt.

Szóval mielőtt annyira erkölcsileg magasabbrendűnek hiszed magad, hogy az interneten, blogban kigúnyold és megvesd az embertársadat, mert az rosszul bánik a gyerekével, inkább próbálj meg segíteni a gyereknek.

Mondjuk az anyán keresztül.

De a legjobb tényleg az lenne, ha szólnál a kerületi Gyerekjóléti Szolgálatnak és nem te avatkoznál közbe, mert -bár jószándék vezérel- de többet ártanál az erőszakoságoddal, mint segítenél.

Az élete a szenvedőknek és kiszolgáltatottaknak sokkal bonyolultabb, mint az a kényelmes középosztálybeli bloggerek szemszögéből látszik

Benedek 2007.09.02. 11:38:29

Aki gyereket hoz a világra úgy, hogy nem biztos benne, normális életszínvonalat tud-e majd neki biztosítani, a legnagyobb bűnt követi el.

L45H 2007.09.02. 11:42:30

Donofrio!
Mindenhol kell engedély a zenéléshez az 5. kerületben....

ÁM A VÖRÖSMARTY TÉREN NEM! Az ugyanis a Fővárosé. Értelmes megoldás, nem? Ez külön bejegyzést érdemelne.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.09.02. 11:45:01

Hogy fekszik az a gyerek abban a kocsiban??

Onjaro Talajgyalu 2007.09.02. 11:49:19

Szerintem a gyerek testhelyzetevel semmi baj. A kocsi van rossz iranyban korulotte. Nezopontok. Egyebkent tamogatnam a varos altal fizetett utcazeneszek alkalmazasat. Szempont: tudjon zenelni! Hasonlo a meglatasom a kettotegyszazasert arusokra is. Ez az A-terv. A B-terv a hidrogenbomba.

prezent fail 2007.09.02. 11:53:03

A megjelentek engedelmével:
Magam azt vallom, hogy állattal kéregetni nagyobb bűn. Azokat szívesen széjjelrúgnám bizony, akik az éhségtől remegő kutyát teszik ki maguk mellé.
Emez, úgymond menthetetlen.

lusticia 2007.09.02. 12:25:09

Ide jutottunk. Valószínűleg az anya egyedülélő, nincs kire hagynia gyermekét. A nehezebb utat választotta! Így keresi a kenyerét.Ki tud rajta segíteni? Kik tudnak segíteni nekünk?

Alf (törölt) 2007.09.02. 12:33:08

biztos poénból áll kint naphosszat, és csak szemétkedésből nem fizet babysittert.

gratulálok szociális érzékenységedhez.

ekkerjoz 2007.09.02. 12:47:21

Érdekes dolog ez, mindenképpen felébreszti a gyerek látványa az emberben a sajnálatot, gyerekkel igyekszik a zenei élmény "árát" növelni a kéregető.
Rossz tapasztalatom miatt már nem hat meg a dolog, kezdő együttérzőként vagy hét éve találkoztam egy Margit körúton kéregető nővel, szinte betolta a csecsemőt az ablakon. Nagy címletű pénz volt nálam, tízezrest sajnáltam volna adni, eszembe jutott, hogy odaadom az étkezési utalványom, volt vagy hat köteg, mindíg restelltem fizetni vele. Az ételre kéregető nő megnézte a csekkeket, és káromkodva visszadobta a kocsiba.

dd 2007.09.02. 13:09:11

Ajánlhatnám Dosztojevszkijtől a Bűn és bűnhődést, gondolj erre, amikor az utcán a gyerekeivel kolduló, éneklő vagy egyéb szánalmas produkciót végző anyát látsz.

(help: Katyerina Ivanovna)

dd 2007.09.02. 13:12:16

Ekkerjoz: esetleg az eszedbe jutott, hogy az a nő nem biztos, hogy tudja, mi az az étkezési utalvány? Esetleg nincs tisztában azzal, hogy hol lehet beváltani a meleg étkezési jegyeket és hol a hideget?

gabooca 2007.09.02. 13:21:53

Ja, az egy 50 rugós Pegperego babakocsi:))

ekkerjoz 2007.09.02. 13:23:29

Igen, eszembe jutott, biztos láttál már ilyen izét, amit a cég ad a dolgozónak, és rajta van az elfogadóhelyek logója, címe, neve, és a beváltási útmutató, azon a nyelven írva, amelyet az illető nő beszélt. Nem meleg élelmiszerre vonatkozott, tudod, hanem csak úgy általában kajára, amire egyébként a hölgy is gyűjtött.

De olvasni nem muszály amit írok, érteni sem, általában a post szerzőjének szól a comment, csak mindíg akad fogatlan prókátor, aki veszi a bátorságot beleszólni, nevelni, keresnéd meg inkább a babakocsis muzsikust Terézanya, és koszorúzd meg.

Naponta százszor találkozom kéregetővel, meg a magadfajta távolról érzékeny szentekkel is, sajnálom én mindkettőt eléggé, de segíteni egyiken sem tudok.

Egy alapítványt viszont rendszeresen támogatok, ami viszont magány ügyem.

Pá, kedves dd.

Illomas 2007.09.02. 13:48:32

Valami nem stimmel azzal a nővel.  A „ Múzeumok éjszakáján” is kint volt. Este 6 óra körül a Budavári Palota előtt nyekergett a hegedűjével. Fel sem tűnt volna abban a nagy tömegben, de a gyerek, a gyerek! Ott feküdt a babakocsiban, talán aludt, vagy ki tudja? Fél 10-kor, amikor kifele hömpölygött a tömeg, még mindig ott álltak. Fehérnép nyekergett, szerencsétlen kisgyerek meg úgy, elvolt. Akkor már hűvösebb volt, és a gyermek nem volt rendesen (melegebb ruha) felöltöztetve. Még mindig szégyellem magam, h. nem tettem semmit, csak a többi múzeumlátogatóval közösen hümmögtem, hogy ezt talán mégsem kellene! Túl gyáva voltam, h. megszólítsam. Most meg ez a blogbejegyszés is. Ezek szerint, több helyen is feltűnik a városban. Biztos nagyon nehéz az élete, vagy mit tudom én? De ez, amit művel, akkor sem megoldás.

dd 2007.09.02. 14:02:53

ekkerjoz: bármilyen furcsa is lehet számodra, elképzelhető, hogy a nő, akinek az étkezési utalványt adtad, nem tudott olvasni. Vagy ha igen, akkor nem ismerte azokat a helyeket, ahol beválthatják.

A személyeskedés nem kenyerem.

dd 2007.09.02. 14:06:15

Szóval ha valóban segíteni szerettél volna azon az emberen, akkor félre kellett volna rakni a személyes büszkeségedet, és rászánni mondjuk öt percet az életedből, hogy elmagyarázd neki, hogy mi az az étkezési utalvány, és hol tud vele vásárolni.

És az is lehet, hogy ő is elmondta volna, hogy miért nem fogadja el.

ragi 2007.09.02. 14:28:46

Hol az apa?

ekkerjoz 2007.09.02. 14:32:55

dd bogaram,

teljesen igazad van, a Margit körút erre éppen a legjobb hely, miközben azt várod, hogy zöld legyen a lámpa, és balról gyerekkel kolduló "anyuka", jobbról fedélnélkült áruló jóember kunyerál, igazad van, bizony félre kellett volna tenni a büszkeségem, és elmagyaráznom, hogy miért lesz jó a gyereknek, ha beváltja a kb. 20000.- Ft értékű csekket a tescóban, vagy cbaban, vagy pennymarketben, rászánhattam volna öt percet az életemből, hogy megtanítsam olvasni, de én sajnos érzéketlen vagyok, veled is csak személyeskedek, ahelyett, hogy méltányolnám empátiádat az elesett emberekhez, ez van kedves, ilyenek vagyunk, maradj csak hobbiszent, és blogon együttérző, én pedig maradok sűrűtapló.

Most már nézzed a mónikasót, ott is vannak könnyeidre vágyó népek.

Ha pedig lejár az angyalszárnyaid kölcsönzési ideje, próbálj meg gazdag együttérzéssel eljutni a Széna tértől a Ferihegyi útig, autóval, délután, aztán írjál valami empatikusat.

snake 2007.09.02. 15:04:41

"Mások is koldulnak kicsi gyerekkel." Hát ne tegyék! A Romániából, vgy ki tudja, honnan importált cigánykoldusnők is gyerekkel járják a 4-6-os villamost és a metrókat, és a Ferenciek terén, a Kálbinon és a Ferenc körúti metrómegállóban is két gyereket énekeltetnek. A szocmunkások nem tudom, mivel foglalkoznak, illetve de, de azt most inkább hagyjuk. A múltkor leküldtem a fent posztoló rendőröket, hogy csináljanak már valamit a gyerekrabszolgákkal, lementek, és elküldték a nőt. Aztán másnap megint ott volt. Nem lenne szabad pénzt adni nekik, és akkor a koldusmaffia nem látna üzletet abban, hogy ilyen célokra gyerekeket hozzon a Duna-deltából. De ez csak az én véleményem.

dd 2007.09.02. 15:41:29

ekkerjoz: nekem nincs kocsim, nem tudom fenntartani, de biztosan nagyon kényelmetlen lehet autóban ülve eljutni a Széna tértől a Ferihegyi útig...

Te felháborodtál azon, hogy káromkodva visszadobták a 20.000 forintnyi adományodat, amit a kocsiból akartál odaadni, mert \"mindíg\" restelltél fizetni vele.

Én azt mondom, hogy felháborodás helyett segíteni kellett volna. Nem gúnyolódni.

Hidd el, te, akinek kocsija van, alapítványt támogat, és 20 ezer forintnyi kajajegyet el tudna osztogatni, sokkal jobb helyzetben vagy, mint az a nő, aki nem tudta, mit akartál neki adni.

Ne vakítsa el a szemedet a saját gazdagságod. Nemcsak a pénzed több, hanem valószínűleg az informáltságod, műveltséged, a kapcsolati hálód, szóval mindazok a tényezők, ami miatt te most ott tartasz az életben, ahol.

Ezek közül lehet, hogy sok mindent kemény munkával értél el, de sok minden adottság, amit kaptál (ha jó családi háttered van, akkor az, ha jó eszed van, akkor az, ha a külsőd vonzó, akkor az).

Lehet, hogy a koldusnak nem adatott meg az, ami neked igen. Mivel nem ismered az életét, nem tudod, mikor mi történt vele és miért jutott oda, ahová, ezért sokkal emberségesebb lenne segíteni neki.

De ha nem akarsz megállni az autóddal öt percre, nem akarsz félreállni valahol és visszamenni segíteni, akkor sem úgy kellene a lelkiismereteden könnyíteni, hogy lehordod a nőt, amiért káromkodva dobta vissza azt, amit te nagy kegyesen nyújtani akartál.

Szerintem segíteni fontosabb. Ha viszont nem akarsz, akkor legalább ne bánts másokat.

dd 2007.09.02. 15:43:04

Snake: neked is könnyebb a koldusmaffiára fogni a dolgot, semmint odaadni 100 forintot a gyerekével kolduló nőnek?

Joe Pass · http://vegyes.blog.hu 2007.09.02. 15:45:19

"A "verjük agyon" felszólítást szó szerint értelmezni nem javallott. Emocionálisan túltöltött címként azt hivatott közölni, hogy "fel vagyok indulva, amikor ezt látom, forr a vérem, haragszom". Csak ez hosszú, és nem érdekes..."

BB, ha a "verjük agyon" se lesz már érdekes, milyen címet fogsz adni???

Joe Pass · http://vegyes.blog.hu 2007.09.02. 15:47:38

DD, attól tartok, ezt túlspiláztad... :-)

tompa 2007.09.02. 15:48:33

Mi az, hogy "megébredt"???? szerintem az is bőven megérett az agyonverésre, aki képes ilyen szót leírni.

dd 2007.09.02. 15:53:20

Pass bácsi: hátha elgondolkodik rajta és kicsit jobb/megértőbb emberré válik.

Mondjuk a legjobb módja ennek az lenne, ha megismerkedne emberi sorsokkal, ha látná, hogy miken megy keresztül valaki, amíg odáig nem jut, hogy az utcán kolduljon a gyerekével.

Ezért ajánlottam Dosztojevszkijt.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2007.09.02. 15:55:15

Ezt a srácot, mit srácot, rézbőrű Krisztust nem is oly rég találtam. Fájdalmas arccal énekli a Hiperkarma Lidocainját, hát ekkora művészt még nem láttatok, baszod. Lírikus, költő, valúságos Minnesanger. Világhíressé kell tenni. A VIDEÓT MEG KELL NÉZNETEK! (már ha érdekel a téma): "Pestises lombok holt népe" csucsuka.blog.hu/2007/09/02/pestises_lombok_holt_nepe
no, ez volt a ph-érték. A hegedűsöknél meg már csak a népdalénekesek idegesítenek jobban. Meg az a félkegyelmű, aki a Ferenciek terén zsolozsmázik.

ekkerjoz 2007.09.02. 16:03:17

dd kedvesem,

áldjon meg Zen, miből gondolod, hogy felháborodtam és lehordtam a hölgyet, bambán ültem, úgy kellett rámdudálni, hogy elinduljak végre, mert csak lestem ki a fejemből.
Az a gondom a hozzád hasonló álszentekkel, hogy nagyon jól tudjátok, nincs megoldás a koldulás ellen, de állatira felháborodtok, ha valakinek nem tetszik a jelenség.
Pont az ilyen ájtatos manókra alapozzák a kéregetést a koldusok, mert sokan közületek százforintokkal nyugtatják meg a lelkiismeretüket, és korholják a magamfajta cinikus autóst, miért nem állunk oda minden kéregető elé, nyitott erszénnyel, képmutató vagy, és nagyon unlak amiért engem nevelsz. Igaz, támogatok egy alapítványt, de soha a nevem rá nem írom a csekkre, mert nem azért küldök pénzt, hogy ajnározzanak, hanem azért, mert azok, akik kapják, soha el nem fogadnák másképp, és akinek támogatnia kellene őket, mással van elfoglalva. Vedd már észre, ha a magadfajta nem próbálná sekély lelkét a koldusnak adott fillérekkel ápolni, nem is kéregetnének talán.
Mégegyszer próbálom megértetni veled, hogy elsősorban a post szerzőjének szól, amit írok, neked is csak udvariasságból válaszolok, de érzem, hogy fölöslegesen. Keress már valakit drágám, aki megért, nem lesz rossz, hidd el. Vigyázz a szárnyakra, nehogy libának nézzenek, angyalom.

Ted 2007.09.02. 16:07:59

dd, ha vegigsetalok csaka Koruton fenyes nappal, kb 30.000,- Ft-t osztogathatnek szet, ha minden koldusnak csak egy szazast adok...
Szoktam adni en is, a vakoknak, esmeg sok masoknak... de aki fiatal es munkakepes, ugyan menjen mar dolgozni! Igen, en megtehetem, h adakozok, de dolgozok is erte kemenyen, napi 12-14 oraban nyelem a sz.rt. Mindenki dolgozhat, a lehetoseg adott.

dd 2007.09.02. 16:20:27

Ted: oké, akkor ne adj 30 ezer forintot koldusoknak naponta. Nem hinném, hogy ezt bárki is a szemedre vethetné. Sőt, ha arról van szó, ne adj 100 forintot se. Csak ne mondd azt, hogy azért nem adok, mert "koldusmaffia", meg hogy "menjen dolgozni".

Nem tudod, miért nem dolgozik. Azt sem tudod, hogy naponta mennyi időt koldul. Hány kilométert gyalogol le gyerekkel a vállán negyven fokos hőségben, 200-300 forintos "órabérért", amit otthon még le is kell "adózni".

Te 12 órában dolgozol. Derék. De vajon tudnál-e 12 órában dolgozni, ha mondjuk három gyereked van otthon, nő vagy, nincs 8 általános végzettséged sem, esetleg büntetett az előéleted.

Én is úgy gondolom, hogy az lenne a legjobb, ha a szegényeket vissza lehetne vezetni a társadalomba, munkával, lakással, kenyérrel. De nem hinném, hogy közelebb visz a megoldáshoz az, ha kigúnyoljuk őket.

ekkerjoz: folyamatosan a támadással véded magad, és az alapítvánnyal bizonygatod, hogy jó ember vagy. Nem, azok alapján, amit írtál MÉG nem vagy jó ember.

Mi akadályoz meg abban, hogy megváltozz?

Mi gátol abban, hogy belásd, nem biztos, hogy az a nő egyértelműen hibás volt azért, mert visszadobta az ebédjegyedet?

Lehet, hogy tényleg hibás volt, de az is lehet, hogy nem.

Te anélkül elítéled, hogy tudnád, mi az igazság.

Gondolkodj el ezen.

Ted 2007.09.02. 16:24:43

dd: Te anelkul eliteled ekkerjozt, h tudnad, mi az igazsag... lehet, h a no telleg a koldusmaffia tagja, csak a penz kell neki, vagy csak azt fogadhatja el, stb... A baratnom sokat hordott kajat egy csapat hajlektalannak, halasak is voltak erte. Egyszer egy szendvicset adott egy masik hajlektalannak, a varos masik reszen - hozzank vagta a szerencsetlen :))
Nem tudom sajnalni a fellabu ciganylanyt a Blahan, aki a szemem lattara kelt fel, es setalt el ket labon ebedidoben... stb. Tenyleg nem koldusmaffia???

Ted 2007.09.02. 16:26:52

Egyebkent megint csak nem tudhatod, de elarulom: nincs am kizarva, h no vagyok, 3 gyerekem van, nem vegeztem el a 8 altalanost, es buntett eloeletu vagyok, kozteruleten vegzett koldulas miatt...

ne itelj, h ne iteltess :D legalabbis ne vakon. Nezz korul, es lasd meg az erme mindket oldalat. Van, aki a koldusmaffia tagja, es van, aki valoban szerencsetlen. De ne itelj el mindenkit, aki nem fexik le nekik azonnal.

ekkerjoz 2007.09.02. 16:31:18

dd,

ne írj több commentet nekem. Olvasgassad, amit eddig írtam, mert szerintem nem érted a szöveget.
Ha kell, kérj segítséget.
Nem minősítettem a kéregető anyukát, azt sem írtam, hogy hibás volt, vagy szent volt, leírtam ahogy jártam, nem ítéltem róla.
Másik dolog: nem vagyok jó ember, kimondottan gonosz vagyok az értetlenekkel szemközt, a kezem is eljár, ha kihoznak a béketűrésből.
Tényleg senki sincs körülötted, akit nevelhetnél?
Gondolkodj el ezen.

Night 2007.09.02. 16:31:49

dd, teljes gáz, amit csinálsz.
Akkor már inkább tanítsd meg a koldusoknak, hogy arroganciával mennek a legkevesebbre.
Aki rászorul bármire és kap bármit, az ne anyázzon, ne káromkodjon, és ne hajigálja az ajándékot.

Mert elképzelhető, hogy akkor sokaknak elmegy a kedve az adástól, és nem elsősorban az empatikus képesség hiánya miatt.

dd 2007.09.02. 16:31:51

Ted: egészen pontosan milyen is ez a "koldusmaffia"? Dúsgazdag emberek alvilági kapcsolatokkal, akik a milliós vagyonukat utcai koldulásból szedik össze?

A nő a koldusmaffia tagja? Tehát a koldulás után még megy és beszedi a pénzt a többi koldustól? Vagy esetleg neki kell fizetni?

És ha "tényleg a pénz kell neki" írod. Hát mi más kellen egy koldusnak leginkább, mint a pénz? Pénzért kaphat bármit. Hideg étkezési utalványért nem.

Persze tudom, menjen ki a Tescoba. Gyalog.

dd 2007.09.02. 16:34:37

A szegénység több, mint pusztán a pénz hiánya.

www.amarodrom.hu/archivum/2001/0102/text5.htm

Ted 2007.09.02. 16:39:14

dd, keress ra a koldusmaffiara a guglin, v barhol, akkor Te is megtudod, hogyan mukodik. en "munkam kapcsan gyakran" kerulok kapcsolatba a ceggel...

Nem ertelek igazabol, mert
1, a hidegetel-utalvanyt rengeteg kulonbozo boltban elfogadjak, meg a legaprobb " kisboltokban" is
2, ha etelre gyujt, ahogy a legtobbjuk ezt allitja, mind1 neki, h penzert v mas papirert kapja a kajat, nem??
3,es ha penzt kap, akkor nem megy vasarolni a Tescoba, megveszi a kajat a Rotschildnal haromszoros aron???

ne farassz mar, mar regen kifogytal az ervekbol, ez most mar csak arra megy ki, h megmutasd, Te abszolute erzekeny vagy szocialisan, mi meg gonosz rossz emberek vagyunk.

En el is szegyelltem magam, kemenyen.

dd 2007.09.02. 16:40:19

Night: igen, sajnos sokszor a koldusok, szegények viselkedése többszörösen is önsorsrontó.

Csodálkozom, hogy eddig még senki sem említette azt, hogy "úgyis csak alkoholra kell nekik a pénz."

Azt hiszem azoknak, akik pénzben, tudásban, tehetségben, lehetőségben és esélyekben felette állnak a szegényeknek, jobban kellene tolerálniuk azt, hogy a koldusok is esendő emberek.

Néha arrogánsak, néha agresszívek. Természetesen ez nem jó, nekik sem, másnak sem, de még mindig érthetőbb (legalábbis számomra) ha ők veszítik el a türelmüket.

ekkerjoz: ha jól értem, akkor te most virtuálisan megfenyegettél, hogy a kezed is eljár az értetlenekkel szemben. Gratulálok, elég hamar jutottál el a fizikai erőszakig, nem csoda, hogy vonzott téged a poszt címe.
Tegyük fel, hogy sikerült megverned. Akkor most igazad van?

Ted 2007.09.02. 16:43:34

ekkerjoz, olyan erzesem van, h dd szandekosan kivan magabol martirt csinalni. Ertetlensegunk, arroganciank, agresszionk es antiszocialis lelkunk martirjat...

sztem hagyjuk, hadd fojon sajat leveben :DD

Igazi fogatlan provokator:DD

Night 2007.09.02. 16:46:57

dd, ha levennéd a szemellenzőt, nem magyaráznád félre szándékosan ekkerjoz szavait.

Tulajdonképpen te voltál az - ha én is kissé (és tényleg kissé!) csúsztatni akarok, aki felelősségre vontad őt, amiért autóval jár és van normális munkája.

Értem én, hogy ez nem mindenkinek adatik meg, azt viszont nem értem, hogy miért bűn.

Na meg azt sem értem, miért nem számít egy koldusnak az ÉTEL..?

Nálam ez áll a legeslegelső helyen, hogy a két gyerekemnek (mostanában gyakran ötnek) enni tudjak adni egyedül is...

dd 2007.09.02. 16:47:06

A véleményeitek alapján szerintem te Ted, ekkerjoz, valamint a poszt szerzője igazságtalanul ítéltek meg más embereket, ami szerintem rossz.

Nem mondanám, hogy emiatt gonosz emberek vagytok és az sem biztos, hogy szociálisan érzéketlenek lennétek, csupán azt mutatom meg nektek, hogy lehet másképp is gondolkodni.

Lehet segíteni, ha tudsz, ha pedig nem tudsz vagy nem akarsz, akkor annyit lehet tenni, hogy nem rúgsz még bele abba, aki nálad jobban szenved.

Ezzel nem értesz egyet?

Ted 2007.09.02. 16:50:43

dd: epp arrol irtunk, h probalunk segiteni, van, aki koszonettel fogadja, an, aki a pofankba vagja az adomanyt. TE kezdtel szemeyeskedni ekkerjozzal, Te itelsz el minket ismeretlenul, ami szerintem rossz.Megneznem azert, h hany forintot vagy szendvicset osztasz szet egy honapban a "szegenyek" kozott.
Nem itelek el mas embereket igazsagtalanul, epp Te vagy, aki ezt teszed. Soxor, sokaknak adok, penzt, kajat, ruhat, amit tehetek. Ami modomban all. De megvalogatom igenis, h ki az, aki szerintem, hangsuyozom: szerintem valoban segitsegre szorul. Nem vagyok tevedhetetlen persze, de ez van.

Nightnak minden szavaval egyetertek.

dd 2007.09.02. 16:52:16

Ted, honnan veszed magadnak a jogot, hogy eldöntsd, szándékosan magyarázom félre ekkerjoz szavait?

Amúgy tényleg fogadatlan prókátor vagyok, nem hinném, hogy a képen (a beleegyezése nélkül) szereplő nő vasárnap délután blogokat olvas. Valószínűleg kint van az utcán és hegedül.

Ennek ellenére az a véleményem, hogy jobb lenne a világ, ha nem azt próbánátok bizonyítani, hogy megérdemlik a sorsukat (mert nem fogadják el az étkezési jegyet, mert nem dolgoznak, pedig van munka, mert isznak, stb.).

Jobb lenne a világ, ha megpróbálnánk segíteni. Ha pedig nem megy, akkor nem beléjük rúgni.

Ted 2007.09.02. 16:52:30

no hova tunt a kommentem...

dd 2007.09.02. 16:53:59

"De olvasni nem muszály amit írok, érteni sem, általában a post szerzőjének szól a comment, csak mindíg akad fogatlan prókátor, aki veszi a bátorságot beleszólni, nevelni, keresnéd meg inkább a babakocsis muzsikust Terézanya, és koszorúzd meg."

Én kezdtem el a személyeskedést?

Ted 2007.09.02. 16:55:05

dd, honnan veszed magadnak a jogot, h eldontsd, mi hogyan gondolkodunk vagy viselkedunk?? Kulonben egy szoval sem mondtam, h szandekosan magyarazod felre, azt mondtam, ertetlen vagy :D
de lehet, h rosszul emlexem. Nem prokator vagy, edesem ( az EN vagyok), hanem provokator... mi meg, mint a birkak, hagyjuk, h bosszants minket.

Meg egyszer megkerdezem: Te hogyan es mivel segitesz a sok szenvedo kolduson, hajlektalanon, stb??

dd 2007.09.02. 16:56:40

Szóval igen, veszem a bátorságot beleszólni, elmondani a véleményemet a poszt szerzőjének és a kommentelőknek is, még akkor is, ha itt egyedül maradtam ezzel.

És igyekszem elkerülni a személyeskedést, mert rossznak tartom, de ha mégis ebbe a hibába estem, akkor elnézést kérek érte.

Night 2007.09.02. 16:57:39

dd, a "beleegyezése nélkül szereplő nő" éjjel-nappal rángatja abban a rohadt babakocsiban a kicsi gyerekét, néha fejbeveri az ásványvizes palackkal.

Szerinted nekem, mint sok gyerekes, sokszor nehéz helyzetben lévő egyedülálló anyának mennyi empátiám marad irányában..?:-)

Költői kérdés volt.

Előbb ölném meg magam, mint hogy akáűr a gyerekeimet használjam védőpajzsnak, akár bántsam őket a puszta létezésükért.

cyan 2007.09.02. 16:58:01

anno gazdagréten laktunk. becsöngetett roma asszony, h adjak kenyérre valót. adtam neki egy fél kiló kenyeret. úgy 2 óra múlva mentem el otthonról. a kapu mellett a fűben szétszórva a fél kilós kenyerem 4 másik társaságában. pedig friss volt a kenyér. azóta az ilyennek nem adok semmit, csak a pénz kellett neki. de vannak kedvenc koldusaim, szokott helyükön, mindig kapnak vagy egy 100-ast, vagy 1 szál cigit.

dd 2007.09.02. 16:59:16

TED: visszakerestem, nem neked, hanem Night-nak szólt, ő írta:

"dd, ha levennéd a szemellenzőt, nem magyaráznád félre szándékosan ekkerjoz szavait"

Innen veszem a jogot, hogy neki azt mondjam, ne próbálja már meg eldönteni, hogy szándékosan magyarázom-e félre a mondandóját, vagy pusztán más a véleményem.

Night 2007.09.02. 17:07:14

Oké, dd, te úgy értelmezted, megfenyegettek egy orrbavágással, szíved joga.:-)

Én meg nem úgy értelmeztem, az meg az enyém.

dd 2007.09.02. 17:07:41

Night: természetes, hogy aggódsz a gyerekért, ez jogos is és az is természetes, hogy elítéled a szülőt, aki fizikailag bántalmazza a gyerekét. Ezzel magam is így vagyok, úgyhogy ezen a lépcsőfokon már túl is léphetünk. Most azt nézzük meg mit lehetne tenni, hogy a gyereknek jobb legyen? Szerintem fel kellene hívni a kerületi Gyerekjóléti Szolgálatot és ott bejelenteni az esetet. Elég valószínűleg tartom, hogy ismerni fogják az illetőt.

Cyan: az is teljesen nyilvánvaló, hogy a koldusok is megpróbálnak minél hatékonyabbak lenni és ezért minél szívszorítóbb történettel pénzt kérni. Tehát hazudnak. Csakhogy az ő esetükben ez a hazugság nem luxus, hanem létkérdés. Az vesse rájuk az első követ, aki ugyanolyan kiszolgáltatott helyzetben nem próbálna meg mindent, hogy pénzhez jusson.

Ted 2007.09.02. 17:07:43

epp errol irtam en is, mint cyan... van, akinek adok, akirol tudom, amit tudnom kell, es van, akinek nem... fenti okokbol

rb 2007.09.02. 17:10:40

Kedves dd. Mi az, hogy szegény koldusoknak lehet, h még 8 általánosuk sincs és nem tudnak olvasni. Úgy tudom, az általános iskola, sőt a középiskola elvégzése minden embernek alanyi jogon jár (sajnos). Ha olyan nagyon akart volna tanulni, tanulhatott volna. Ha nem akart, én azt is elfogadom. De! A nem tanulás miatt megmaradt időt nem szaporodásra kellene fordítaniuk, hanem mondjuk munkára. Mert az, hogy nyulak módjára szaporodunk, aztán felvesszük a sok segélyt, családi pótlékot és mindent amit lehet, anélkül, hogy tennénk érte valamit, a legegyszerűbb út. Mert ezek a \"szegény\" koldusok azokon a embereken élősködnek akik a fél életüket tanulással töltik, aztán elmennek dolgozni, befizetik az adókat és tb-t. De legalább ők fenntartják a népsűrűséget, mert normális ember a mai világban 2 gyerkőcnél többet csak kiváltságos esetben vállal. Te csak sajnáld őket, mert amíg vannak olyanok mint te, addig lesznek olyanok is mint ők. És ne írd, hogy én egy érzéketlen állat vagyok, mert nem. Sok embert sajnálok. De egy ember maradjon ember minden körülmények között. Az, hogy valaki szegény, még nem ok arra, hogy mocskosan járjon az utcán, leköpjön ha nem adok pénzt, hozzám vágja a zsemlét amit adni akarok neki és lehordjon ha nem hallgatom meg siralmait...

Ted 2007.09.02. 17:10:42

Kulonben az mar kiderult, h mi itt mind adakozunk, bar kozben jartatjuk a pofankat. Csak dd nem arulta el, masodik kerdesemre sem, h O hogyan ulteti at nemes elveit a gyakorlatba?? Mert ha sehogy, akkor szerintem nem a mi szemunkbe kellene hinteni a szenteltvizet :)

Ted 2007.09.02. 17:13:39

dd, mar oyan szintre sullyedtel az ertelmetlen predikacioban, h nem is ertem, miert erolkodok meg mindig.
"Csakhogy az ő esetükben ez a hazugság nem luxus, hanem létkérdés."

Ha letkerdes, ha ehezik-fazik, akkor ne tossza a kenyeret a fube, hanem egye meg, ne c'est pas??
vagy inkabb: akinek letkerdes, h adomanyhoz jusson, az egy falat kenyernek is orul... ha a kaja nem kell neki, akkor azert nem oyan egeto a szukseg :p

dd 2007.09.02. 17:15:58

Én úgy ültetem át a nemes elveimet a gyakorlatba, hogy nem vetem meg és nem gúnyolom ki a koldusokat, mert nem tudom, milyen életút áll mögöttük. Természetesen pénzt is szoktam adni, és természetesen nem mindig és nem mindenkinek, de amikor nem adok, akkor sem mondom azt, hogy azért nem, mert az illető a koldusmaffia tagja, csak piára költené, vagy mert nem dolgozik pedig lenne munkája.

Ja, és diplomás emberként családokat segítek havi 86 ezer forint nettóért, úgyhogy elég sok sorsot volt szerencsém látni.

dark future · http://www.andocsek.hu 2007.09.02. 17:18:23

nem kellene ezt túldramatizálni... bezárt Lipót, a lakói meg kiszorultak az utcára, ennyi.

Ted 2007.09.02. 17:23:15

dd, de akkor miyen szisztema szerint dontod el, h kinek adsz, es kinek nem?? nem ertem...

Night 2007.09.02. 17:33:31

dd, tisztelem a foglalkozásod, elismerem az értékét és az alulfizetettségét, ám úgy vélem, még ez sem jogosít fel arra, hogy a posztban szereplő "hölgy" felé például empátiát várj el, valamint hogy beleköss mindazokba, akik nem így élnek, hanem mondjuk tisztességes körülmények között.

Ugyanis egyik kommentelőtől sem láttam azt a bizonyos "belerúgást", mindenki mindössze annak adott hangot, hogy EZ ÍGY NEM JÓ.

Meg annak is, hogy nekünk sem eszközünk, sem lehetőségünk rá, hogy ezt a sok szörnyűséget MIND megváltoztassuk.

Valamint hogy az emberség ingyen van.
Még a koldusoknak is....

Ted 2007.09.02. 17:34:58

Night, elismeresem. MInden szavaddal egyetertek, csak en nem tudnam iyen jol megfogalmazni :)

dd 2007.09.02. 17:49:11

TED: hát az biztos, hogy erőszakkal nem lehet a másik személytől empátiát elvárni, ezt majd idővel úgyis megtanulom és megpróbálok nem konfrontatív lenni.

A kommentek közül számomra ekkerjos hozzászólása volt igazán ellenszenves, ami ráadásul nem is a nőről szól, hanem a jól ismert jelenségről: amikor a koldus nem pénzt kap, akkor ezen fel merészel háborodni.

Én arra próbáltam meg rávilágítani számára, hogy az étkezési utalványok nem ismerete teljeséggel elképzelhető a nő élethelyzetében. Igyekeztem ekkeljost nem minősíteni, nem gúnyolni, nem leTerézanyuzni, mint ahogy ő engem, mert nem az volt a szándékom, hogy megbántsam, hanem az, hogy megmutassam neki: más oka is lehet annak, ha a koldus nem fogadja el a nem pénzbeli adományt.

De belátom, nem sikerült megmutatnom neki. És ahogyan Ted írta neked, tényleg jobban fogalmazol mint bármelyikünk, nekem is ez a bajom, én érzem, hogy mit akarok mondani, de nem tudom olyan jól megfogalmazni.

Persze azt nem mondhatom, hogy mondjuk ekkerjos vagy bárki más menjen el egy szociális munkással két hétre dolgozni terepmunkára, nyilván nem fog, és ez nem is várható el tőle.

De ez már rég nem a képen szereplő nőről szól, hanem rólunk és a kolduláshoz, szegénységhez való viszonyunkról.

ekkerjoz 2007.09.02. 17:49:41

Nem szeretnék abba hibába esni, hogy elhiszem dd-nek, amit írt, a húgom családsegítő szolgálatnál dolgozik, de társaságban soha el nem árulja magáról, mivel foglalkozik, nem azért, mert szégyelli, hanem mert tudja milyen kilátástalan munkát végez, és nem akar a kívülállókkal vitatkozni, ezzel szemben dd elérte, hogy a hegedűsmami helyett most már csak róla szól a topic, melyre szerencsétlenül én is beküldtem egy commentet, istenőrízzen a dd féléktől, a Pluto keringési idejéből is képesek személyes drámát alakítani, biztosan van erre pszichológiai magyarázat, legalábbis ideje lenne foglalkozni vele, és ezt most csupa jóindulatból írtam.
Megpróbálom mégegyszer megfogalmazni:

- senki nem nézi le, nem minősíti a kéregetőket
- senki nem tud rajtuk segíteni
- senkinek nem kötelessége rajtuk segíteni
- harcoljunk inkább Tibet függetlenségért

Kedves dd, ne válaszolj, istápold valahol máshol mellőzött lelked, keress barátokat, vagy mittudomén, de ne válaszolj légyszíves.

Őszinte barátod:

Ekker J.

dd 2007.09.02. 17:50:15

Na megint összezavartam, Nightnak szól, nem Ted-nek.

Azt hiszem itt az ideje mára abbahagynom.

Ted 2007.09.02. 17:52:43

dd, nem artana jobban odafigyelni, ki mit mond, mit ir, ugye?

Engem mar tenyleg csak az erdekel, h Te mi alapjan szelektelsz, h meyik koldusnak adsz penzt, melyiknek nem... de ha akarod, lemondok a valaszrol, es beken hagylak mara.

dd (utoljára) 2007.09.02. 18:00:20

rb: "De egy ember maradjon ember minden körülmények között."

Viktor Frankl.

Night 2007.09.02. 18:03:40

dd, tisztelem ifjonti lelkesedésed is, de tudom, hogy mire olyan öreg leszel, mint én, megtanulod majd, hogy vannak, akiken egészen egyszerűen nem lehet segíteni.

És nem azért, mert mi nem akarjuk, hanem mert ők.

Addig is sok sikert és erőt kívánok Neked, tiszta szívből, hogy ép lélekkel vészeld át a sok-sok, erről szóló csalódást.

gege 2007.09.02. 18:07:00

Semmi sem jogosíthat fekl senkit arra hogy egy gyerekkel kéregessen egész nap!!!!
Ezt a sok vadbaromnak írom aki még a nőt védi
IDIÓTÁK

dd (utoljára Tednek, ma :) 2007.09.02. 18:08:52

TED: jó kérdés. Nem tudom, sok minden közrejátszhat a dologban. Általában ha valakinek már adtam pénzt, akkor aznap másnap már nem adok. Volt egy olyan időszak az életemben, amikor úgy gondoltam, hogy a pénz nem segít a kolduson, csak fenntartja az állapotát, tehát _elvből_ nem adtam senkinek. Ma már másképp gondolom.

Egyszer egy koszos pánk jött oda hozzám a buszmegállóba cigit lejmolni. Elküldtem. Szó nélkül arrébment. Közben elgondolkoztam azon, hogy ha nem egy koszos pánk lett volna, hanem mondjuk egy csinos fiatal csajszi, akkor is elküldtem volna-e. Úgyhogy visszamentem, elnézést kértem tőle, és adtam neki cigit. Ő pedig rögtön megkínált a műanyag üveges borából.

Tudom, hogy én sem vagyok szent, és én is lehetnék jobb ember. Meg is próbálok mindent.

Most például ezzel a vitával próbáltam kicsit empatikusabbá tenni titeket.

Van még mit fejlődnöm.

dd (utoljára Nightnak, ma) 2007.09.02. 18:16:08

Köszönöm. Bízom benne, hogy megmaradok ezen az úton.

28 éves vagyok, diplomás, nős, egy gyerek apja. Fiatal vagyok, de nem ifjú.

Tudom és elfogadom, hogy vannak emberek és vannak szituációk, amiken nem lehet változtatni. Azzal is nap mint nap találkozom, hogy a nyilvánvalóan szükséges segítséget utasítják vissza. Gyakran durván és pont a segítő személyét támadva.

Mindezek ellenére amit eddig megtanultam az életből, az az, hogy a moralizálás bár megnyugvást adhat, megoldást nem. Sem a szenvedélybetegekkel szemben, sem a koldusokkal szemben.

R · http://macskanyelv.freeblog.hu 2007.09.02. 19:09:32

nem olvastam végig minden hozzászólást, csak néhány megjegyzés:
1. gyerekkel koldulást a törvény bünteti
2. létezik bölcsöde, ahova ugye a hátrányos helyzetben levők gyerekit ált. inkább felveszik, mint a jólszituáltakét, mondván te jól keresel magánbölcsit is meg tudsz fizetni.
3. takarítani pölö el lehet menni 8 általánossal is és az átlagos órabér ezer ft körül van (és most nem kell a hátrányos helyzetről paapolni, mert ismerek kárpátaljáról átjáró takkernéniket -> ha ő talál munkát szerintem más is!)

Bab 2007.09.02. 19:10:59

Hajaj, dd... A koszos "pánk" tudatosan választotta ezt az életformát, csinos, jólápolt nő pedig nem fog lejmolni, mert van benne emberi tartás.
Ahhoz képest, hogy diplomád van a szociális érzékenységről, nem igazán tudsz megfelelően ítélni...

Bab 2007.09.02. 19:13:13

Ja, és hadd ne adjak már szenvedélybetegnek szenvedélyrevalót!
Gratulálok, dd.
Sötét vagy, mint az iccaka.

Csabi 2007.09.02. 19:18:03

Láttam már ezt a hölgyet. Anno még a várban, jó időben. Akkor elmentem mellette.
Koldus? Hmm. Szeretetből teszi a gyermeke miatt. Ilyen munkára kényszerül a betevő falatok miatt?
Tényleg ez a jó a gyereknek?
Össze vissza szül mindenki gyereket, szerencsétlen porontyoknak sok esetben az alapvető feltételeket nem tudják megteremteni. Akkor meg minek?
Vegyék el az anyától a gyermeket, kapjon a pici megfelelő körülményeket egy átmeneti otthonban.
Ha az anya igazán ragaszkodik a kicsihez, meg fogja tudni teremteni azokat a feltételeket, hogy visszakapja a gyereket.

Koldusok? Nincs pesten elég munka? Jah, hogy dolgozni is kell? Kevesebbet kapnak munkáért, mint amennyit összekoldul az őt megszánó emberektől.
Most akkor hogy is van ez?
Én kitiltanám őket a belvárosból. Csábítsuk ide a túristákat, hagyják itt a sok forintot, szerencsétlenek meg nem győzik kerülgetni őket.
Megnézném, hogy a peremkerületekbe szorulnának ki akkor mennyire rá lennének szorulva, hogy dolgozni kell, mert kutya sem fog adakozni ott.

microgold · http://www.csillagvarazslo.hu 2007.09.02. 20:09:07

dd-nek

Itt egy idézet tőled:"Szerintem fel kellene hívni a kerületi Gyerekjóléti Szolgálatot és ott bejelenteni az esetet. Elég valószínűleg tartom, hogy ismerni fogják az illetőt."

Nosza, ha ilyen jól tudod, mit kell tenni, akkor hívd fel őket. Ettől persze még kommentezgethetsz itt, de nem láttam azt a posztodat, amiben leírod, hogy igen, ezésez a véleményem rólatok, de egyébként ma este, vagy holnap reggel igenis fel fogom hívni a kerületi Gyerekjóléti Szolgálatot és ott bejelentema történést. Méé nem volt ilyen poszt? Talán mert nem fogsz így tenni? Hmmm?

natu (törölt) 2007.09.02. 20:27:33

Ekker, te nagyképü vagy és gyáva. A pénzeddel próbálod megvásárolni azt, hogy ne kelljen szégyellned magadat, ha ilyen dolgokkal találkozol. Tipikusan a jogait hangoztató és a kötelességeit elfelejtö okostojás vagy. Ugyanolyan szánalmas vagy, mint a babakocsis barátnöd, csak te még blog-olsz is róla. Viva dd!
Jóéccakát.

Night 2007.09.02. 20:33:41

ó, natu...

Eddig voltam úrinő.

Mégis miért kéne NEKI szégyellnie magát más elbaszott életéért..?

ehh.

Night 2007.09.02. 20:39:35

(per mellesleg nem ártott volna értelmezni, hogy nem Ekker írta ezt a posztot, maximum hozzászólt..:-) és ő legalább tudta, mihez.)

ekkerjoz 2007.09.02. 20:48:31

Na, még egy hülye...
natu, babám, olvasgass és idézz, mert nem értem felháborodásod, bogaram. Nagyképű vagyok, van mire. Nem kell magam szégyellni, mert nincs miért, nem kell megvásárolnom kéregetők jóindulatát, a gyerek miatt próbáltam segíteni, de hát ezt nem értheted, nem voltál még ilyen helyzetben. A zenésszel való összehasonlítást nem értem, jogaimat nem hangoztattam, a kötelességeimet nemhagyják elfelejteni, mit is írtál még? Szerencsétlenke, aludj jól.

Fatman 2007.09.02. 21:02:15

Sziasztok!


Erre csak egy megoldás van: nem szabad pénzt adni nekik!

Egy ilyen gyerek esetén felmerül pl. a mozgásszervi fejlődés, vagyis tanítják-e járni (mikor taníthatnák), a beszédfejlődés, és az általános egészség (megfázhat). Szerintem ez kiskorú veszélyeztetése!

Ami pedig a nagyobb, kolduló gyerekeket illeti: most, hogy itt a szeptember, a tanköteles korúnak látszó gyerekek esetén (6-16) fel kell tenni a kérdést, hogy miért nincs ez a gyerek iskolában?

Az általános nézet persze az, hogy a hatóságok fütyülnek ezekre a dolgokra (is), ráadásul van, amire paragrafus sincs, de talán adhatnánk egy esélyt nekik egy bejelentéssel.

Ha van jogvégzett olvasó a vonalban leírhatná, hogy mik a törvényes lehetőségek!


F.

FeCsa 2007.09.02. 22:33:37

Vettem a bátorságot és elküldtem a linket az 5ker Gyámügynek.

Night 2007.09.03. 00:00:18

FeCsa, mindig is szerettelek.

FeCsa 2007.09.03. 09:45:52

Te az a Night vagy akit én már régebb óta ismerhetek?:)

balkan brother 2007.09.03. 12:50:47

FeCsa, ha Gyámügy válaszolna esetleg, megetszed, hogy nekem is szólsz róla? Kösz, b

Amúgy ismrekdejetek nyugodtan, ez egy ilyen hangulatos hely..
:)

Night 2007.09.03. 15:49:37

Már rég nem kell ismerkednünk, köszönjük.:-)))

Szóval FeCsa, igen.

A sztori folytatása pedig természetesen engem is felettébb érdekel.

balkan brother 2007.10.12. 21:09:12

Láttam a bábut megint. Nem volt nála a gyerek..

Gesztenye 2007.10.20. 22:28:16

Ezt a nőt én is láttam egy hete a várban. A gyerek a hideg kövön ült és a hegedűtokkal babrált valamit, anyuka pedig úgy rántotta ki a kezéből, hogy inkább félrenéztem. Ha még egyszer látom, értesítem a hatóságokat.
Kedves kommentelők, nem az a cél, hogy megpróbáljuk túlszárnyalni a másikat egymás kioktatásában (Ekkerjoz még le is hülyézi a másikat, gratulálok!), hanem a cselekvés!

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2007.11.26. 21:45:52

Kedves kommentelők!
(főleg DD)
A hölggyel tegnap végre én is találkoztam, megpróbáltam (apró hiányában) felajánlani a kritikán aluli műsorért 3 db bontatlan Tramezzini márkájú szendvicset. Nem fogadta el. Sajnáltam. A gyereket. Őt nem.

hitlerszalonna 2007.12.19. 17:30:53

ez egy hülye kurva!
süti beállítások módosítása