Kérdés, hogy kinek jó, ha dübörög a gazgdaság. Na az, akinek.
Itt van például ez a mostani, hogy az Oson átverte a gyanútlan fogyasztókat a reklámújságjával, mert nem is lehetett kapni olyan akciós szuper bizbaszt, ami benne volt.
Na és?
Vagyis sőt!
A fogyasztók megtévesztése mindenkinek jó!
- Jó a fogyasztónak. A fogyasztó elment a hipermárketbe, és nem találta az akciós bizbaszt, viszont, ha már ott volt, bevásárolt, amúgy is kellett volna. Anya örült, mert így legalább elmentek végre valahova együtt. Apa örült, mert volt min jogosan felháborodni, szemöldököt fenyegetően összevonni, rejtett összefüggéseket feltárni, és az asszonyak, valamint a gyerekeknek megfogalmazni. A gyerekek örültek, mert anya-apa boldog, így aztán apa dögunalmas prédikációjának végighallgatása után kaptak felesleges szarságokat soron kívül, szép számmal.
- Jó a közlekedési iparágnak. A fogyasztó oda-vissza eldurrogtatott egy marmonkanna benzint (ugyanakkora kanna gázolajat, fél tömb jegyet, stb), amitől nőtt a bevétele a kutasnak, busztársaságnak, stb.
- Jó a zöldeknek. A környezetvédők is örültek, mert már megint a kipufogógázok jöttek nekik, és az jó, mert ugye ellenség nélkül nincs harc, ezt mindenki tudja.
- Jó a láncnak. A fogyasztó fogyasztott, nyilván. Pontosan annyit, mintha nem az akciós termékért jött volna, vagy még többet, csakazértis. És persze sokkal többen. (Jöttek az akciósért).
- Jó a jogállamiságnak. A fogyasztóvédelem a fogyasztó ellenségét kifürkészte, lokalizálta, és lecsapott! A fogyasztóvédelem véd, létjogosultsága tehát mekérdőjelzehetetlen (ellenség nélkül nincs harc).
- Jó még egy sor testületnek és szervezetnek. A versenyhivatal a bejelentések alapján eljárt (dolgozott), a bíróság ítélkezett (dolgozott), a statisztikai hivatal adatot szolgáltatott és új adatokat elemzett (dolgozott), stb. Plusz a bírságot beszedték. Harminc millió, az is jó.
- Legjobb persze az Osonnak, mert reklámot kap, milljomszor leírják a nevét egyetlen nap alatt. Ennyi pénzért ez ajándék. Persze meg is érdemli, ha dübörögteti a gazdaságot, nem?
- És végül: jó a médiának. Nagyon jó. Olyan témát kap, amit imád a fogyasztó: az egyszeri szegénylegény móresre tanítja a gazdag úrfit! A fogyasztók zabálják a hírt, a látogatottság/nézettség görbéje felfelé mered, jönnek a hirdetők, hozzák a pénzt reklámszatyorban, veszik a felületet, mint a cukrot, mert itt kapható a fogyasztó!
Vannak rejtett, de annál fontosabb konklúziók is:
1., Az áruházlánc kifejezés manifeszt módon hordozza legrejtettebb jelentésrétegét: magához láncol. (Mi fogyasztók a lánc kifejezés másik jelentését szeretjük felfogni: láncolat, tehát sok hasonló darabból álló sorozat.)
2., A nyugalmat és békét zászlajukra tűző szerveződések eleve harcra vannak berendezkedve. Védenek.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
serse 2008.05.15. 10:45:10