Bemondó ő

irni inni inri

(Most mondd meg.!)?

  • balkan brother: nagy szerencse (2015.01.07. 16:24) Fábry 250 - ébredés kavicságyon
  • NaJóNapot: Kedves B.B.!Nem mindenki olyan nagyvonalú ,mint Te,hogy mindegy 5-10-15-50Forintos szatyorba pakol... (2011.05.30. 07:50) Ezek hülyék: pénztáros
  • gaborsandor2: Itt Sándor! Gábor Sándor. Borzasztóan jó ez így, mert akkor tényleg baromi jó lehet az a Jekl, mer... (2011.03.08. 10:27) Zoli, baszki
  • balkan brother: @gaborsandor2: Nemtom, nekem se megy. Majd kicserélem, addig mondd el itt, mit szavaznál és mire, ... (2010.09.02. 12:20) A Raiffeisen azt izente (sms)
  • Kaga: Nem mindegy? A pillanatnyi élvezet számít, nem az, ki szeret. ha jól érzem magam egész életemben,... (2009.12.10. 12:33) Objektív szex

Savazás

PollPub.com VoteInternet nélkül jobb lenne
Igen
Igen



View Results

Poll powered by A padlásra inkább fel

Tegez

? (48) abszint (1) agybaj (22) akkor kezdett csak virradni (10) akkor nem megyek semmire (1) álom (2) amiért háromezret fizettem (1) ami valójában persze nyilván nincs (2) anál (1) apa (1) arc hívum (2) átbaszás (6) autó (8) az 5 forintos szatyorral (1) a dienesnek a lapta (1) a nem olvasóktól akik nem (3) a zongorát (1) babakocsi (1) balaton sound (1) bank (1) barát (4) barátok (4) baszperantó (1) beteg (1) bicikli (3) blogülalak (1) bolygó (27) bor (6) budapest (47) bulvár (2) cigi (1) család (6) csoda (1) ct (2) deprimált (6) devizahitel (1) de ettől eltekintek (3) dráma (4) duna (2) durva (1) egy fél kilós szeletelt magvas kenyér (1) elszomorító (13) emlék (4) érdekes (13) érdekes a történet lehet odabent de idekint is gondolni lehet mindegy nem sürgős (1) esterházyt meg kell menteni (1) ez az (2) fa (3) fáradt (8) felhő (2) félrebasz (3) féltékeny (1) felújít (7) fél kiló (1) fénykép (43) film (1) foci (2) fogyasztók (20) főzés (3) gazmuvek (2) gta (1) gyerek (1) hálidéj (1) hátha (1) ha a (1) hellókarácsony (6) hír (13) hivatal (1) hülye (3) hűtlen (1) icetea citromos másfél literes (1) ideg (1) index (1) írják a szöveget (2) írni inni inri (6) irodalmi hagyományőrzés (1) játék (10) (24) jótett (1) képregény (2) kiállítás (6) kibaszott tárgyak (1) kilincs (1) kiskapu (3) kocsma (1) kolléga (3) költözés (4) koncert (3) könyv (1) kosaramban van (1) közélet (6) kurva (1) lakás (16) lány (12) letöltendő internet (3) lift (1) macska (1) máv (1) megcsal (1) meg egy könnyen kenhető krémes (2) meg elolvasni (2) meg négy gösser (2) meg vákumcsomagolt szeletelt parasztszalámi két levéllel egy nyomós sajt maci (3) meg van két (1) mell (8) menta (1) mert ugyan az ötveneshez képest spóroltam negyvenötöt de a (1) mese (1) metró (7) mindegy (3) mindent köszönök! (4) modern (1) munka (11) nehézfejjel (8) nem (2) nem férnek bele (2) nyál (1) nyelv (1) nyihaha (5) nyomorult magyarok (16) orbit (1) para (2) pisil (3) pisztácia (1) politika (4) prága (1) praha (1) próza (3) pszichoszomatikus (2) rádió (2) régi (2) reklám (11) rendőrség (1) rohadék (2) roma (2) sajtvajkrém (1) semmi (10) sem tudják (1) shit damn tragedy (1) sms (1) sör (18) sötét (5) szabad (11) szag (3) szatyor (1) szépia (1) szerelem (2) szerencse (1) szex (11) színház (2) szuzuki (1) taxi (1) terápia (2) the end (1) tilt (1) törvény (1) tüzijáték (2) tv (3) üdülés (2) úgyhogy vagy otthagyom vagy a hónom alatt viszem haza akkor viszont az öt forintos szatyor is kidobás volt (1) undortextualitás (1) ünnep (6) urbi (1) vásárlás (1) vége (1) vers (3) verseny (2) vevoszolgalat (2) videó (3) vígkend (7) zene (1) Címkefelhő

Köll?

2009.11.16. 21:00 balkan brother

A lakó legyen otthon!

 Kiírták a lépcsőházban egy falra celluxozott papírra, hogy kedden jönnek leolvasni a gázórát, és mivel egy évben egyszer van ilyen (sárga kiemelővel), és ekkor digitális fényképet készítenek az óráról, ezért saját érdekében mindenki biztosítsa a lakásba való bejutást.

Gondoltam, hogy hát természetes, hogyne, hiszen hadd olvassák, fényképezzék le digitálisan egy évben egyszer, ez kell. 

Alá meg az volt írva (akkora ákombákom betűkkel, hátrébb kellett lépnem, hogy átlássam):
 

9 - 13 óra között!!!

Ennyi felkiáltójellel.

Hát normálisak ezek?
Milyen lakó van otthon ilyenkor? Elképzeltem, ahogy Endre, a kerületi leolvasótúra-szervező kikiabál a pihenőszoba sarkában lekerített irodájából, hogy Pista! Hogy dolgozol kedden? - Négyig, de délután le kell adnom a hatot, meg a tizenegyet, amit a múlt héten csináltunk, és nem jó a gép, be kell vigyem a memóriáját Magdinak, háromkor lelépek. - Akkor a hetet meg a nyolcat nem fotózzátok be? - De igen. Tedd be délelőttre.

Szóval egyig jönnek. Segítségként ráírták a papírra tollal, hogy "Jószomszédok kulcs-csal is segíthetik egymást!" Meg a nyomtatott szövegből azt is kisárgázták, hogy "Köszönjük a segítségét!" Hogy értsük.

Egyébiránt sejtették ők már a kiáltvány megfogalmazásakor, hogy nem fog minden flottul menni kedden délelőtt. Erre utal, hogy a dokumentum végén említést tesznek a kiírásos módszerről. Na, azt nem lehet. Pontosabban csak formanyomtatványon lehet, azon, amit a sikertelen leolvasás-fényképezéskor hagy ott a leolvasó. Ki kell tölteni és így elfogadja majd a bevallást, amikor legközelebb jön. Bizonyára délután öt és hét között.

 

72 komment

Címkék: budapest lakás ? agybaj


A bejegyzés trackback címe:

https://balkan.blog.hu/api/trackback/id/tr511521506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

united skates 2009.11.16. 22:32:42

simán ilyenek.
az eonnál velem eljátszották a "hogyhogy nem lesz otthon??? nem értem."-című begyakorolt darabot is.

elgondolkodtam, hogy honnan kezdjem el magyarázni, munka, pénzkeresés, iskola, óvóda, anyukája nunája. nem leszek otthon. nem érti.

Trouw 2009.11.16. 22:37:26

Nekem meg az jut az eszembe, hogy hogy gondoljátok, hogy a gázóra leolvasó nem munkaidőben dolgozik? Mivel ő (felteszem) az év minden munkanapján gázórákat olvas le, nyilván munkaidőben (8-16-ig vagy 9-17-ig) teszi ezt. Hogy Te akkor dolgozol? Kit érdekel? Egy évben egyszer jön a gázóraleolvasó :D

2009.11.16. 22:38:26

valahogy a gáz(villany,víz,stb)óraleolvasást annyira túlmisztifikálják kicsiny hazánkban, hogy már az sem lényeg, hogy egyesek vért, verejtéket nem spórolnak azért, hogy a fent leírt leolvasó által lejegyzett gázmennyiség ellenértékét maradéktalanul megfizzesse annak szolgáltatójának..
az senkinek sem merül fel, hogy ha adnának kis célprémiumot, akkor lenne olyan fényképész-leolvasó, aki az esti órákban is elvégezné a piszkos munkát, aminek sokkal nagyobb hatásfoka lenne.. de neeeem..

aki meg nem tudja beengedni a leolvasót, az meg fáradjon be a szintén, az általános munkarendhez igazított ügyfélszolgálatra és személyesen közölje az adatokat?

csak hogy mindenképp ki kelljen vennie egy szabadságot az ezermillióból, ami amúgy mindenkinek van és akkor használja fel amikor akaja.. ugye...

nocomment

is 2009.11.16. 23:00:52

bezzeg a régi jó világban, amikor nagyi is a családdal lakott. mindig volt otthon valaki! nem visz sehová ez a külön lakás. tessék a három generációnak ismét összeköltözni, és ilyen bajokban segíteni egymást.

has 2009.11.16. 23:03:28

Olyan hiteles képet én is készíthetek mint a leolvasó. Beküldöm emilben és joccakát. Még leolvasó ember sem kell.

stefan75 2009.11.16. 23:03:38

@Trouw: Ja, vegyen ki szabadságot 1000 ember, mert 1 embernek olyan a beosztása. Balkán.

Beathryche 2009.11.16. 23:17:02

Apró érdekesség. Nem gáz, hanem villanyórás. Szeged melletti kiskertekben, ahová csak hétvégén járnak ki a szülők, egyik héten kint volt egy fecni, hogy ekkor és ekkor jönnek leolvasni, legyünk ott, mert ha nem, akkor kifizettethetik!!! velünk a felesleges kiszállás díját. Apukám szerencsére szabadnapos volt, úgyhogy kiment és várt, de b&@tak jönni. Erre írt egy nagyon udvarias levelet, hogy hogy is van ez? Őt büntetéssel fenyegetik, ha nem lesz otthon, ők pedig sz&@nak rá? Nem telt el egy hét, udvarias hangú levél vissza, sajnálják, igaza van, máris utaltak közel 10.000. Ft-nyi kötbért, merthogy ilyenkor az vonatkozik rájuk. Hopppááá. Hallott már valaki erről? Szerintetek?? Hányan tudják, hogy ilyenkor visszajár a pénz?

Lasz 2009.11.16. 23:34:01

Kanadaban ugyan igy mukodik a leolvasas, pedig az nem annyira Balkan. Minden fel evben egyszer szemelyesen kell hogy leolvassak az orat (kozben pedig havonta le lehet adni az allast az interneten). Ha nem talal otthon a leolvaso akkor hagy egy cetlit hogy hivd fel oket es beszeljetek meg egy idopontot (reggel, delutan vagy este - persze esti idopont mar sosincs) es ulj otthon 4 ora hosszat a munkanapbol.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.11.16. 23:45:20

Úgy emlékszem, hogy hozzám hétvégén jött. De gázóra nem szokott elszaladni.

Régi szép idők, amikor haverom egy akkora mágnest rakott az órára, hogy megreccsent a szerkezet. Két ember szedte le, amikor jött a leolvasó :-)

bbelizar 2009.11.17. 00:05:38

a kanadaiak nem normálisak. aki néz south parkot, az tudja. :)

pappito · http://pappito.com 2009.11.17. 00:31:12

nálunk nincs gáz. a vizóra kinn van az utcán, a villany meg a házfalon, jöna métergáj és leolvassa.

ha akarom, akár be is jelenthetem, de nem foglalkozom vele.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.11.17. 00:47:42

@espadazo: errol szivesen hallanek reszletesebben :]

Shazzer 2009.11.17. 00:50:09

Nálunk is kiírták ugyan ezt szeptemberben, nyilván fel sem merült bennem, hogy itthon maradok ezért. A leolvasás napján bedobták a cetlit, hogy nem találtak itthon, vissza fognak jönni ekkor meg ekkor délelőtt, de ha nem megfelelő az időpont, ezen és ezen a számon bediktálhatom a leolvasónak az óraállást. Még ő volt hálás, hogy nem kellett visszajönnie. A fotó sztem csak kamu, mert szeptember óta nem jöttek a fejemet venni, hogy nem lett fotóval hitelesítve a bediktált óraállás. Szóval no para.

OmegA404 (törölt) 2009.11.17. 01:14:57

Személy szerint engem a postás is felhívhatna, hogy mikor vagyok otthon, mert hozza a cuccot. Volt úgy hogy japán küldemény hamrabb volt itt az országban mint ahogy végülis a postáról hozzám került.
Emberünk meg miért ne dolgozhatna du este, vannak ilyen műszakok. Felőlem este ovasgathat, ha otthon vagyok.

Mióta elterjedt ez a mobil dolog, lenne piaci létjogosultsága.
Amúgy egyszerűen beküldhetnéd MMSbe is.

átlátó 2009.11.17. 01:33:11

Ha otthon vagyok akkor otthon vagyok. Ha nem vagyok otthon, akkor nem vagyok otthon. Oldják meg. Meg fogják oldani. Tudom. És ebben partner vagyok. :)

bokacsizma 2009.11.17. 01:55:55

Nem tudom. Nálunk tökéletesen működik a papírfecnis módszer. Amúgy az emberek közel 50%-a biztos otthon van, ha a nyugdíjasok és az állás nélküliek számát nézem. Ez van. Biztos nekik sem túl kellemes a meló.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.11.17. 02:06:11

Fura a dolog. A nap nagy részében otthon vagyok, de hiába, mert csak nagyritkán jön postás, gázos, villanyász, ilyesmi szakember.
Amikor viszont elmegyek valamerre, és belenézek a postaládába, valahogy szoktam olyan cetliket találni, hogy hiába próbálkoztak, nem tudtak kézbesíteni ezt, vagy azt, ugyan kocogjak már el a postára, vagy kihozzák máskor.
De sose hozzák ki máskor...

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2009.11.17. 02:32:49

Az hihetetlenek tűnik nekem hogy egy szolgáltató kötbért fizetett volna ki azért,mert a dolgozói nem nemtek ki az adott időben.. :-))
Amúgy a poszt jó!

Cselo 2009.11.17. 05:36:43

Na ezért van az normális országokban, hogy a gázóra lakáson kívül található, olyan helyen, ahol a tulajdonos távollétében is leolvasható. Csakhogy ezt nálunk a gázosok nem szeretik, mert hidegben megdermed a műszerolaj és lassabban forog a kerék, ezért kevesebbet mér az óra. Így aztán a szolgáltató tojik szolgáltatónak lenni, hanem diktál annak a fogyasztónak, akiből él. Ahelyett, hogy korszerűbb órákat használna. Ilyen egyszerű a dolog.

El Argentino 2009.11.17. 06:29:29

Uhh, micsoda problémák.

susuki 2009.11.17. 07:29:45

Sajnos a szolgáltatók még nem azonosultak a nevük tartalmával.

Amanitin2 (törölt) 2009.11.17. 07:31:37

@El Argentino:
" Uhh, micsoda problémák. "

Kicsit hosszabbítsuk meg a vonalakat, mitszólsz? Az ÖSSZES állami intézmény KIZÁRÓLAG munkaidőben hajlandó foglalkozni veled, az ismert hatékonysággal.
Próbálj meg elintézni valamit, ami frekventáltabb párbeszédet kíván ezekkel. Pl elvesztetted a pénztárcát, benne az iratokkal. Egy hét szabadság minimum, mire mindent pótolsz.
Szűklátókörű ostoba barmok. Kinderszörprájz: az államnak az az érdeke, hogy dolgozzon a paraszt.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2009.11.17. 07:36:06

@balkan brother:
úgy értem, kit érdekel a szolgáltató nyomora?

megnéznék egy pert, amit azér indít mert nem voltam otthon 9-13 között.

Gilderoy 2009.11.17. 08:18:04

Ki teszed a papírt az ajtódra, amit otthagynak, és legközelebb elviszik. No problemo.

Terézágyú 2009.11.17. 08:22:43

@Amanitin2:
Azért ne felejtsük már el, hogy mindenütt emberek dolgoznak és embereknek kell túlórázni, adott esetben dupla pénzt fizetni nekik ezért (reméljük fizetik ezt!)

Te mit szólnál, ha azt mondaná a főnököd, hogy mostantól délben kezdődik a munkaidőd, de este nyolcig ott kell ülnöd. Délutáni műszak. Szó nélkül elfogadnád?

A fentiek nem azt jelentik persze, hogy én egyetértek a szolgáltatók ilyetén munkájával, de azért kicsit gondolkodni se ártana...

Ez pontosan olyan, mint hogy legyen-e a plázákban hétvégén is nyitvatartás. Nyilván máshogy látja ezt a kérdést az ottani pénztárosnő, aki szeretne a gyerekeivel lenni hétvégén, és máshogy látja az egyszeri vásárló, akinek viszont ez lenne a hétvégi programja...

vivax 2009.11.17. 08:24:29

Én úgy általában sok közület nyitva tartási idejét teljesen átalakítanám. Bankok, posta, gyógyszertárak, hivatalok igazodjanak az átlag munkaidőhöz és néhány kiemelt helyszínen legyenek nyitva mondjuk hétköznap 22 óráig. Természetesen hétvégén is mondjuk 16- ig. Ez lenne a tuti, vagy az, hogy mondjuk egy szaros tulajdonlapi lábjegyzet miatt nem kell 4 órát várakozni a földhivatalban. Miért nem megy ez neten keresztül + időpontegyeztetéssel????!!!!

^LutheR^ 2009.11.17. 08:28:57

A mérőállásaimat havonta egyszer beírom a szolgáltatók honlapjára. Érthető hogy évente egyszer személyes ellenőrzésre van szükség, de mivel ő a *szolgáltató*, oldja meg hogy a lehető legkisebb mértékben zavarjon engem.

Azt sem vágom, hogy a papírcetlizés mitől hitelesebb, mint a "bediktálás"?

vivax 2009.11.17. 08:30:19

@Terézágyú: Mit szólnék? Elfogadnám a döntést, mint ahogyan már megtettem néhányszor életemben. Én is dolgoztam 12 órában, válttott műszakban - nem haltam bele. Sajnos vannak az életben kellemetlen dolgok, ilyen pl. az is, amikor 3 nap szabadságot kell kivennem október közepén hivatali ügyintézés miatt, ahelyett, hogy nyáron pihennék valami kellemes helyen...

belekotty 2009.11.17. 08:38:55

A fényképezéssel nem a fogyasztókat ellenőrzik, hanem a leolvasót. Különben a qrva anyjukat!
Ilyen leolvasó cégekkel szerződésben vannak a szolgáltatók. Fenyegető levél a szolgáltatónak a Fogyasztó védelemmel és rögtön kinyalják a seggedet. Anyám ezt megjáccotta az ELMŰ-vel, rögtön ők alkalmazkodtak hozzá és alázatosan kérdezték mikor lesz otthon és jöttek is időben.

Acmee 2009.11.17. 08:39:39

@Cselo:

Ekkora marhaságot is régen hallottam :D

A jó kis szürke színű gázóra még a gáz hőtágulásából fakadó különbségekre is kompenzál, ezért rakhatod az előkertbe(kertesháznál). Nem mér az se lassabban, se gyorsabban.

Amúgy pedig mostanában már nem engedik a lakásba rakni a gázórát, mert veszélyes. Ha az utcai nyomáscsökkentő bekrepál, és beengedi a(z emelt kis- v.) középnyomást, akkor az óra szétdurran, és ömölhet a gáz. Erre megtelik a lakás gázzal, mikor Te hazaérsz a műszálas pulcsiban, kifésüli a lángcsóva a hajadat...

Már követelmény szinten van a gázóra lépcsőházban való elhelyezése (ha erre lehetőség van), lehetőleg vandálbiztos helyen. Ennek is megvan az oka, de szakmával nem untatnék senkit.

Amúgy pedig minden közszolgáltató meg tudná oldani a távleolvasást, csak marha drága a távleolvasható hőmennyiség-, víz- vagy gázmérő...

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2009.11.17. 08:43:17

Nálunk a cetli alján egy diákmunka-szövetkezet neve van, lehet, hogy ők kapták meg a feladatot. Ehhez képest délelőttöt írtak be. Most vagy estin tanulnak, vagy a jó édes anyjukat. Ők csak üljenek délelőtt a tanintézetben, amit az adónkból tartanak fenn, és jöjjenek leolvasni este, útban az aktuális buliba...

mqqq 2009.11.17. 08:49:37

@Trouw: NEm azzal van a gond, hogy egy évben egyszer munkaidőben olvassák le, hanem hogy ilyen baszott nagy intervallumot adnak meg. Tessék kiszámolni az asztalnál, vagy ha nem megy, akkor már vannak rá szoftverek, hogy kb mikor ér oda a néni/bácsi és megadni egy 1-2 órás időtartamot. Az még elviselhető.

Halkan jegyzem meg, hogy kb. minden cégnél így megy ez, sajnos...

pepikebaba (törölt) 2009.11.17. 08:53:07

Nem tudom, máshol hogy van ez, nálunk évekig nem tudták fényképezni, a fent említett okok miatt, és utána interneten elég volt beadni. Csak egyszer, amikor reklamáltunk az új átalány miatt, akkor jöttek ki fotózni egy 10 ft-os akciós digitális géppel, egy nyugdíjas kinézetű nagyi, aki a gépet sem tudta normálisan kezelni, és nekünk kellett segíteni beállítani, hogy éles legyen a kép. 8-kor jött és még otthon voltunk. Lehet, hogy mázli?

Terézágyú 2009.11.17. 08:54:21

@vivax:
"Mit szólnék? Elfogadnám a döntést, mint ahogyan már megtettem néhányszor életemben."

Jaaa, tehát akkor nyuszi voltál a saját főnököddel, és most máson töltöd ki a dühödet... :)))
A frusztrált kispolgár esete...

2009.11.17. 08:59:27

És még bonyolítja a helyzetet, hogy sok kerületben betörők próbálnak bejutni a lakásokba leolvasás címén.

WYW 2009.11.17. 09:01:44

Az elmúlt két hónapban:

Kéményseprő - 9-14 óra között
Villanyóra leolvasó - szintén
Gázóra leolvasó - 9-13 (majd csütörtökön)

Ki fogom írni az ajtóra, ha jó jó ha nem, jöjjön este.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.11.17. 09:05:20

@Terézágyú: Nem azért van a hivatal, hogy munkát adjon az embereknek.

A kettőtől éjfélig nyitvatartó hivatalok simán jobbak lennének, mint ezek a mostaniak, amibe munkaidőben lehet csak elmenni.
Nem kötelező ott dolgozni.
Lenne ember, aki hajlandó lenne elkávézgatni esténként azért a kis pénzért.

ladislaus 2009.11.17. 09:14:19

Miert nem tudjak ezt kozpontbol nyomonkovetni? Aki pedig nem ert egyet a gazmuvek/villanymuvek altal nyilvantartott oraallassal az hivja ki az oraleolvasot es legyen otthon a megbeszelt idopontban.

Jah, hogy ez lenne a logikus, es a humanus? A papir irojanak meg elmagyaraznam hogy azert mert kozoskepviselokent veri a lompost otthon azert mas meg dolgozik! Probalna egy ilyen nekem megmondani mikor maradjak otthon! Há nézzenek má' ...

ladislaus 2009.11.17. 09:16:07

@WYW: kemenysepro az még rendben van mert biztonsagi eloiras!!!

Misi 2009.11.17. 09:23:00

Azért kiváncsi lennék mit szólnának ezek a szólgáltatók és önkormányzati alkalmazottak ha vendéglőbe ünnepi vacsorát foglalnak péntek estére és közlik, h pénteken csak 3ig vannak nyitva, ugyh 12re tudnak legkésőbb időpontot adni. (mert nekik is 3kor szeretnék fogni a kilincset kívülről elmosogatva, elpakolva...)

vivax 2009.11.17. 09:24:07

@Terézágyú: Bámulatos ez a gyorsaság és jellemelemző készségl. Biztosan hatalmas rutin és tapasztalat, no meg az átlag feletti képességek eredőjeként tudod 3 mondatból levonni ezeket a mélyenszántó és megalapozott következtetéseket. ;)))

Blog.hu-s nickname 2009.11.17. 09:25:35

De jó, kis országban lakom! Bármin tudunk mérgelődni. Tényleg bármin.
.
A leolvasó - ha tudja - miért nem olvashatná le délelőtt az órákat? (Sok nyugdíjas, kismama, munkanélküli, stb...). Aki meg tudja oldani, legyen akkor otthon.
.
Akinek meg sok az a 4-5 óra, hogy várja a leolvasót, annak vannak az alternatív lehetőségek. (Cetli, diktálás, időpontegyeztetés, stb...) De, hogy miért kell azon mérgelődni, hogy a szolgáltatóknál is emberek dolgoznak?

boncabonca 2009.11.17. 09:29:52

én is kaptam tízezret az eontól.
beköltözés után kaptam egy levelet, hogy feltétlenül meg kell, hogy nézzék a villanyórát, legyek otthon munkaidőben, ekkor meg ekkor. anyukámat megkértem, ő meg várt , várt, aztán négykor felhívott, hogy hazamehet-e már.
aztán írtam egy mailt a villanyosoknak, hogy micsoda dolog, erre egy héten belül udvarias válasz jött, hogy elnézést és jóváírnak tízezret a kellemetlenség miatt.
azóta sem jöttek megnézni, és ez már három éve volt.

Freŝa 2009.11.17. 09:31:39

Nálunk nem gázórát akartak leolvasni, hanem hasonló módszerrel kiírták a lépcsőházban, hogy 14-én, szombaton du 16.00 meg 20.00 között jönnek a kéményseprők átvizsgálni amit kell.
Gondoltam szombat délután, lemondjuk a családlátogatást, nem megyünk moziba, vagy színházba, jöjjenek a fekete emberek, végül is a mi érdekünk, hogy minden flottul menjen, ne legyen gond.
Várakoztunk, várakoztunk, szépen folytak a percek, félórák, órák. Volt dolgunk, mert a hétvégi takarítást megoldottuk, meccs is volt a tévében, olvasni is lehetett, szar idő volt odakünn. Szerintetek jöttek?
Biztosan én vagyok a hibás.

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2009.11.17. 09:31:43

Én egyszer két hétig leveleztem a gázóra leolvasóval az ajtómon. Mindenáron be akart jutni a lakásomba munkaidőben, én meg mindenáron dolgozni mentem. Egyébként nekem azt írta az ajtóra, hogy reggel kilenc és tizenegy között legyek otthon. Miattuk nem veszek ki szabadságot. Idióták. Mivel az óraállást korábban leadtam, nem foglalkoztatott a dolog. Kaptam a számlát rendesen.
Az éves ellenőrzést később előre, érthetetlen módon elfogadható időpontra kiközölték, nem is volt gond vele.

kutykurutty 2009.11.17. 09:36:09

nalunk sem evente egyszer jelenik meg a cetli, hogy legek ottthon 9 es 13 ora kozott, hanem sokkal surubben. Az osszes szabadnapomat erre kellene aldoznom?
Uzletek: a plazakban dolgozok sem 7 napot doloznak egy heten, ugyanugy 5-ot, valtott muszakokban, egyszer ez van bent hetvegen, masszor a masik. Ezt is lehetne hivatalokban is. Vagy csak "elosztani" a 8 (6,4?) oras nyitvatartasi idot, vagy legalabb legyen egy nap (zugloi onkorm okmanyiroda este 8!!!-ig nyitva!!!), amikor hivatalos munkaido utan (vagy is, de ez mar mellekes) legyenek nyitva a normalis helyett. AKinek surgos, az ugyis kivesz szabit, mert surgos. AKinek nem surgos, annak van egy nap, amikor munka utan is odaer. Sztem ez nem lenne tul bonyolult, es az ott dolgozok is kibirnak. Ja es hogy elolvaso este: egeszen sok munkakor van, ahol a hivatalos munkaidon kivuli idoben kell dolgozoni, es jeeeee, oda is elmennek emberek. Szerintem nem lenne megoldhatatlan. De hogy en havonta nem veszek ki egy nap szabadsagot ezekre, az tuti.

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.11.17. 09:38:26

Jah. Hozzánk egy héttel később és délután 5 kor jöttek :)

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2009.11.17. 09:39:34

Ja, egyébként nálunk az utóbbi időben bevált szokás az, hogy mindenki kiírja az ajtóra az óraállásokat. Persze ha ezek fényképezni akarnak arra nem megoldás.

Mercer395 · http://www.minerva-szki.hu/szakkepzesek/gazdasagi-informatikus.php 2009.11.17. 09:42:05

@Terézágyú: természetesen nem egyik napról a másikra kell már meglévő emberek munkaidejét áttolni délutánosra, hanem eleve úgy kéne kialakítani az egész munkarendet (és így meghirdetni az állást), hogy ne nekem, mint ügyfélnek (és még sok ezer másiknak) kelljen emiatt szabadságot kivennie. Szerinted nem lenne elvárható?

Lasombra 2009.11.17. 09:42:11

a másik kedvencem, amikor úgy dobják be a cetlit, hogy valamikor 9-12 VAGY 16-19 óra között jövünk, szíveskedjen otthon lenni.
köszi.

gondolom, ez ilyen aláhúzós lenne, de anélkül eléggé user friendly.

TuskóHopkins 2009.11.17. 09:51:14

Emlékszem régen, boldog gyermekkoromban (25 éve) minden hónapban jött a gázóra leolvasó néni. Havonta egyszer délután estefelé.

Erre a fényképezős melóra lehetne alkalmazni diákokat, akik este 7-8ig is hajlandóak dolgozni a suli után.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.11.17. 09:53:29

Ugyanez volt nálunk tegnap, csak kéményseprőkkel. 08 és 18 óra közt jönnek kéményt ellenőrizni.

Csak az a baj, hogy a házban nincs kémény.

Sákif za morro? 2009.11.17. 09:54:21

Az én "szolgáltató" cégem miért tud este 4-8-ig "szolgáltatni"? Bármiféle felár nélkül természetesen. És ennek örülnek az emberek, mert nem kell szabadságot kivenni.

Da Real Knee Grow 2009.11.17. 10:06:40

nekem 0954621 a gáz
és 356565 a villany.

köszönöm szépen

Terézágyú 2009.11.17. 10:07:01

@vivax:
"Bámulatos ez a gyorsaság és jellemelemző készségl. Biztosan hatalmas rutin és tapasztalat, no meg az átlag feletti képességek eredőjeként tudod 3 mondatból levonni ezeket a mélyenszántó és megalapozott következtetéseket. ;)))"

Nem, nem innen vontam le, hanem a sokéves tapasztalat.

Az átlagember sajnos ilyen. Ugyanaz az átlagóvónő pampog a közértben, hogy nem engedik őt zárás előtt fél perccel bevásárlást csinálni, aki leüvölti az anya fejét, aki pár perccel később viszi el a gyerekét...
Amíg az ember a pult külső oldalán van, addig marhára nem érdekli, hogy mi a helyzet a pult másik oldalán. Az ottlévő az ne is legyen ember. Az valami droid legyen. De persze az a droid legyen megértő, ha arról van szó, hogy valami kedvezményt kéne kinyomnia az ügyfélnek.

Egyszóval: a pult mögött azért állnak, hogy szolgáltassanak nekünk, de nem ártana ha néha bele tudnánk képzelni magunkat annak a helyébe is.

Ja igen: az nem "beleképzelés", hogy "én is dolgoztam ilyen helyen, jól meg is szivattak, szívjon most az, aki ott van!"

Volkov 2009.11.17. 10:11:00

Én is sokat szivtam emiatt. Azóta egyszerűbb a dolog,mióta a párom műszakos munkarendben dolgozik, pl Ő 12 órás műszakban dolgozik (hétvégén, ünnepnap is), ahol hónapokra előre megvan a műszakbeosztás kurvára nehéz olyat kivitelezni, hogy mondjuk holnap, vagy két nap múlva szabadnapot vegyen ki az ember. De viszont ha a pihenőnapja ugy esik akkor otthon tud lenni napközben. De ugye egyirányú a kommunikáció. A betegszabadságot is nehéz megoldani, mert cserélni kell - ha éppen van kivel.
A szomszédnak adunk kulcsot pedig Pest belvárosában felejtős, és senkinek sem javaslom, már csak az ál-gázóra leolvasók miatt sem.
Sokat dilemmáztunk ezeken a szolgáltatókon, főleg a lakásfelujításkor. Pl volt olyan hogy a napokkal ezelőtt, reggel 8-ra megbeszélt(!) kiszállásból délután 5 óra után jelentek meg a szakik, én meg ott hesszelhettem a szétvert lakásban egész nap. A kérdésemre, hogy, hol voltak eddig egy vállrándítás volt a válasz meg az hogy most kerültem sorra. De ha tudták a telefonom akkor miért nem szóltak ide? "Az nem az ő dolguk"...

Mivel ezek közszolgáltatók, tehát az ügyfelük nagy része (darabszámot tekintve) a lakosságból kerül ki, akkor miért nem tudnak az ügyfeleik igényeihez alkalmazkodni?
Én megértem, hogy a leolvasóknak ez egy munka, de pl. miért nincs két műszakos rend. A számlázás és a díj beszedése is a szolgáltatás része, akár milyen furcsán is hangzik.
Ennyi erővel, pl délután négykor leveszik az erőművek terhelését, és a szakik szépen hazamennek. A lakosság meg petróleummal világíthat. De alaklamzkodni kell az lakossági ügyfelekhez és az ipari fogyasztókhoz. Ez is közszolgáltatás, mert te egyénileg pl a panelben nehezen tudod megoldani mondjuk az elektromos energiaszolgáltató szolgáltatását kiváltani - igy kvázi rá vagy utalva.
Vagy a fő közlekedési csomópontok és kényesebb útfelújításokat éjszaka kell megcsinálni. Mert alkalmazkodni kell az ügyfelek szokásaihoz, és igy kevesebb fennakadással megoldható.
Lehet, hogy régen amikor lazábbak voltak a munkahelyek ezeket könnyebben meg lehetett oldani, de ma már nem ez jellemző.
Egyébként kíváncsi lennék, hogy a nagy emberek budai villáiba is ilyen módszerrel megy a gázóra leolvasás.

vivax 2009.11.17. 10:18:10

@Terézágyú:

Ja igen: az nem "beleképzelés", hogy "én is dolgoztam ilyen helyen, jól meg is szivattak, szívjon most az, aki ott van!"

aszzem valamit nagyon félreértesz.
Miért lenne szívás, ha dolgozni kell?
Figyelj, ne azért dolgozzon, hogy szívjon, hanem azért, mert az igények így kívánják.
Nem kicsinyes személyes bosszú, vagy rosszindulat mondatja velem, hanem mert sok ember életét megkönnyítené ez a munkarend.
Vágod? Nem, mi?;)

Da Real Knee Grow 2009.11.17. 10:21:55

mosmá 0954622 a gáz
és 356568 a villany.

engem átbasznak?

Volkov 2009.11.17. 10:25:23

Egyébként a leolvasók szemszögéből tekintve: ugyanugy végig kell járnia a körzetet, ha otthon vagy vagy nem. HA nem tudja nálad leolvasni többször kell kiszállnia feleslegesen. Ez nem a hatékonyságról szól. Ha nem hatékony akkor az azt jelenti hogy drága: mert lehet hogy kevesebb gázóra leolvasóval meg lehetne a feladatot oldani. Továbbgondolva, ha nem hatékony és drága, azt pedig az ügyféllel fogják kifizettetni.
Valahogy minden dolognak az lesz a vége, hogy aki normálisan próbál dolgozni az kerül szopóágra.

daito 2009.11.17. 10:33:50

Ez nem balkáni dolog. Még igazi balkáni országokba sem kell elmenni, elég vidékre.

Van idehaza is 1-2 település, ahol örülnek annak, hogy van bekötött gáz. :)

Egyébként idehaza is az a gond, hogy 20 éve még minden az államé volt, ergo minden hivatal kvázi hatóságként viselkedett, azok is, amelyek elvileg szolgáltatást nyújtottak.

Na erről nem szoktak le még sok helyen, annak ellenére, hogy még az államigazgatási szektorban is évek óta működik az ügyfélbarát, -orientált hozzáállás. Vagy mi. :)

Tegye fel a kezét az, aki nem tapasztalt tetű/bunkó/lenéző/utálkozó/idióta/kávézgató-olvasgató hozzáállást postán/önkormányzatnál/okmányirodában/rendőrségen/földhivatalnál/APEHnél/ akármilyen hatóságnál/szolgáltatónál ügyintézés címén. Ráadásul ezek között nem egy olyan van, amiért súlyos pénzeket fizethet az ember.

Ilyenben kedvencem az okmányiroda; ahol először csekket adnak, hogy az ember átmehessen a postára sorba állni és befizetni; és utána menjen vissza és üldögéljen ott.

Mondjuk ez régebben sokkal rosszabb volt, pl. nem volt vezetékes gáz. Meg vártál éveket telefonra. :)

Többek között ezért is próbálják, próbálták meg néhányan ezt a neoliberáliszsidóhazaáruló "verseny" dolgot erőltetni, ami persze nem jött össze. Ha TÉNYLEG választhatna az ember két-három gáz-, villanyáram szolgáltató között, akkor az ilyen szempontok is számítanának. (Bár nem 100%.)

Persze ez érdekes dolog, mert a kedvesség, a rugalmasság nem kerül olyan sok befektetésbe, pénzbe, ez inkább hozzáállás kérdése. Ahogy a "jajdesz*r nekem, mert dolgozni kell" életérzés is. :)

korlat 2009.11.17. 10:43:23

@bbelizar: off, de valaki tudja,h miért szopatják az amerikaiak a kanadaiakat? nem csak south park, más sorozatokban is van utalás. valaki?

Da Real Knee Grow 2009.11.17. 10:50:20

@korlat: hogyhogy mé?
amiért a franciák az angolokat az angol a kótokat a skótok az íreket az írek az angolokat az angolok a németeket a németek a cseheket a csehek a szlovákokat a szlovákok minket, mi a románokat a románok a moldávokat a moldávok az ukránokat az ukránok a lengyeleket a.....

Agyalap 2009.11.17. 10:58:58

@Terézágyú: Még mindig fordítva ülünk a lovon. A szolgáltató (legyen az akár áram- vagy gázszolgáltató) pénzt szed be a szolgáltatásáért. Miben áll ez a szolgáltatás? Mondjuk abban, hogy 7/24-ben van áram-gáz? Meg abban, hogy nem nekem kell megjavítanom a sarki trafóállomást, meg otthon várni a leolvasót?
Tessék meg fizetni a dolgozókat, járjanak délután leolvasni. Érje meg nekik. Igy fogja megérni a szolgáltató cégnek is.
Ne induljunk ki a "tapasztalatok"-ból, ez ami nálunk van a monopol helyzetben lévő "szolgáltató" cégekkel - beteges.
Itt jön az, hogy magam is voltam érintett - diákként. Újságot hordtam reggel, de a pénzbeszedést délután hétvégén végeztem.
Gázóraleolvasóként is hétvégente jártam körbe.
Simán megoldható lenne most is, egyre több diákszervezet közvetít munkát.

Franquette 2009.11.17. 11:19:42

Hogy is van ez, ebben az országban az emberek talán egyharmada dolgozik? Akkor a többi meg nyilván otthon van, és nem okoz gondot nekik, ha jön a leolvasó. Ezért a leolvasók ahhoz vannak hozzászokva, hogy az emberek úgyis/nagy százalékban otthon vannak, persze fel vannak háborodva, hogy a dolgozó egyharmad (kisebbség!!!) meg nincs otthon. No comment.

Volkov 2009.11.17. 11:44:00

@Franquette:
Csak két szót ragadnék ki: "dolgozó kisebbség"
És ebben az a fantasztikus, hogy ezt ma itthon hány féle képpen és hány szövegkörnyezetben el tudom képzelni, úgy hogy gyökeresen mást hozzanak ki belőle. :)
Feladat a Beugróban:
Játszatok el minél több szituációt amiben a "dolgozó kisebbség" szókapcsolat elhangzik.

Franquette 2009.11.17. 13:06:07

@Volkov: Ehehehe. Nem olyan sokára már csak egyfajta értelme lesz, mert létszámra is az lesz a kisebbség, amelyik dolgozik.

pupákos 2009.11.17. 18:40:45

Eddig is megoldotta mindenki, a rendszer ugyanez volt. Én ilyeneken nem akadok már fenn. Azon inkább, ha azt ígéri egy kiszállító cég, hogy 9 és 16 között jönnek, kiveszem a szabimat, majd beállítanak este fél hétkor és még csengetem is az ezreket a szállításért.
süti beállítások módosítása